Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V69á31c85l41a86v 56C45h24u21c39h11m85a 6965231628356

Jak si představujete, že by mělo fungovat odlišné financování zdravotního pojištění u osob, co žijí nezdravě?

Nebylo by tedy lepší to řešit tak, že se pojistné úplně zruší nebo se bude platit jen minimum, které pokryje pouze nutnou péči v případě akutního ohrožení života při úrazu a zbytek ať si každý hradí sám a je tak motivován se o své tělo více starat?

0/0
9.3.2017 10:19

M63i43c72h24a93l 67S94v18o38b15o36d58a67M92i22c55h56a45l 5538858936221

Netroufám si navrhovat,na to nejsem odborník.ale myslím si,že tyhle údaje mají praktičtí doktoři v kartách pacientů.

Co se týče druhé části,tak ano má to logiku,ale pořád je tam ten kruh.Zaplatíte minimum,ale jaké je to minimum,aby pokrylo i tu část obyvatel,která je na nás závislá od narození do smrti?Já neznám náklady operací,ale nedovedu si představit,jestli to pokryjete ze "svého" pokud budete platit to minimum.I když budete odkládat stranou,tak než našetříte na banální operaci,tak stejně musíte odpracovat několik měsíců,nota bene let,než našetříte dostatečnou finanční rezervu pro pokrytí nákladů,ale obětí pracovního,nebo mimopracovního úrazu můžete být i dříve.Takže může nastat situace,že nenašetříte dostatečnou rezervu a jsme zase na začátku kruhu,proč se musí platit zdravotní daň(už nemá cenu nazývat to pojištěním-je to odvod).

Tuhle otázku-jak oddělit člověka zodpovědného za své zdraví,od člověka nezodpovědného-měly řešit už dávno zdravotní pojišťovny,praktičtí doktoři,kteří mají všechny údaje a ministři zdravotnictví,kterých se už vystřídalo desítky. Tuhle otázku určitě nevyřešíme za jeden večer na Idnesu. Máte kuřáky, alkoholiky,lidi,kteří jedí tučné od rána do večera,lidi,kteří nedodržují silniční předpisy a pak se stanou obětí dopravní nehody,lidi,kteří nepoužívají pracovní a ochranné pomůcky a pak se stanou obětí pracovního úrazu atd,atd.....Koukněte někdy na Darwinovy ceny na streamu a nestačíte se divit,co všechno jsou lidi schopni dělat.

0/0
9.3.2017 18:08
Foto

V34á74c41l77a14v 98C51h43u83c29h15m17a 6615891498776

Ale to já všechno vím .... pak jsou ale veškeré kecy o tom, že by si někteří měli na pojištění připlácet, nesmyslné. Moje máma třeba byla celý život velmi silná kuřačka. A co si pamatuji, tak lékaře, až na nějaké zanedbatelné výjimky, potřebovala pouze u porodů a pak těsně před svou smrtí. Naproti tomu znám lidi, co se starají o to aby žili zdravým životním stylem a jsou v ordinacích jako doma.

0/0
9.3.2017 19:36

M55i75l63a89n 32K57e50s18l 2646536453878

Je mi 84 let.Kromě můstku mám ještě pár vlastních zubů.Do kolika let by měly,podle pana doktora,ty původní zuby vydržet.Budu pořád platit za jejich opravy?

+1/0
8.3.2017 17:29

S39t49a76n18d49a 69N30o48v48á62k 8899903196864

:-)......Já se jenom divím, že toto může prohlásit odborník, akademicky vzdělaný člověk v oboru ! Každý jsme jiný! KDyby to tak nefungovalo, tak podle výživových poradců a dalších radílků, bychom museli žít do sta roků ! R^

0/0
8.3.2017 16:06
Foto

V71á52c39l61a84v 59C65h17u67c97h20m40a 6325111278906

Jistěže každý jsme jiný, ale pořád platí, že svůj zdravotní stav můžeme z 99,9% sami ovlivnit.

0/0
9.3.2017 10:20

J68i48ř55í 15V54o53n78d38r97á22č30e29k 5396164230724

Čištění zubů na jejich stav samozřejmě vliv má. Ovšem nesouhlasím s tím, že je to jen o čištění. Vím, jak se kazí ženám po porodu, kdy vápník odčerpá narozené dítě, vím, jak zuby naruší léky jako tetracyklin, věřím, že na zuby má vliv i genetická dispozice. Co možná netuší pan předseda komise a ani exministr zdravotnicví je, že například na sprejích - dýchátkách, které musí užívat astmatici a alergici je výslovně napsáno, že jejich používání devastuje chrup. Takže co? Budeme urážet lidi, že mají kaz protože si nečistí zuby? Budeme je za to finančně trestat?

+1/0
8.3.2017 13:54

M98i23c70h77a65l 35S90v60o38b73o42d18a20M39i39c96h46a31l 5718318516621

S tím souhlasím,je to o individuálním přístupu.Jak jsem psal, je to složitější,než by se nám všem líbilo.

0/0
8.3.2017 16:24
Foto

V81á26c98l59a33v 86C46h44u86c38h90m95a 6665321878566

Není to jen o čištění, je to především o celkovém přístupu k životu a o životním stylu jako takovém. Samotné čištění zubů má vliv zanedbatelný.

0/0
9.3.2017 10:22

M22i13r22o64s54l26a78v 46B29á87r82t89a 8314910840517

Pan Chrz nemá pravdu. Zuby se budou kazit, i když jim budete věnovat maximální péči. Je to i věc genetiky. Sám mám se zubařkami z jedné nejmenované organizace v posledních letech problémy. Mám dojem, že chtějí vydělat hodně peněz za každou cenu a tomu podřizují vše - i trhání zdravých zubů. Naštěstí jsem se nedal.

To, co říká Chrz, by se dalo aplikovat na každou nemoc. Dostal jste chřipku? Že vy chodíte mezi lidi? Můžete si tedy za to sám. ;-D;-D

Snad jen o nemocech způsobených kouřením nebo vyloženě špatnou stravou se dá říci, že si za ně člověk může sám. Velmi zevšeobecněno: Ty ostatní nemoci si člověk časem přivodí už tím, že se vůbec narodil. ;-D;-D

+4/0
8.3.2017 11:55

M50i57c59h87a60l 65S75v66o73b90o39d54a79M29i42c71h74a58l 5748588286381

Má ji částečně.Někdo si zuby nečistí a nekazí se a někdo si je čistí několikrát denně a má kazy.Jak jste psal geny.Pořád ale nelze ignorovat nemalou část lidí,kteří si zuby od plaku nečistí a mají kazy.Dobře jste pochopil článek - je výrok prospěšný,nebo škodlivý?V mých očích sice z velké části pravdivý,ale od doktora nešťastný,kterého se můžou chytit jiní doktoři.

+3/0
8.3.2017 12:33
Foto

V97á37c10l30a22v 13C97h63u53c65h46m15a 6545251748386

Za drtivou většinu nemocí si člověk může sám.

Ale uznávám, že je pohodlnější to svést na geny nebo osud.

0/0
9.3.2017 10:24

J67i60ř46í 46K96i80n34d49l 2908497673497

Chodím do zubního střediska EntaDent. Když se tam přihlásíte, tak první co vám udělají je, že vám ukáží jak se správně čistí zuby, pak provedou rengen čelisti a jdete ke svému přiděleného zubaři. Ten vám v křesle přisune obrazovku na které je rengen vaší čelisti se zuby, a říká " zde vidíte tmavou čáru v zubu, to je blomba a ta čára pod tím je kaz. To znamená, že ten , kdo ten zub dělal jej vyvrtal špatně, zanechal tam kaz a zub se dál kazí. Zatím to nebolí a jednou to přijde, až kaz dojde k nervu. Tak to jde zub od zubu. Dohodne s vámi den oprav, řekne vám, který zub se bude opravovat, jakým způsobem. Je samozřejmostí, že vám pokaždé zub umrtví. Také podepíšte papír, že budete dodržovat termín kontrol a když bez omluvy jej nebudete doržovat, tak vás vyškrtnout. Nejlepší chrub mají Švýcaři, protože ti hradí všechno a masně. Takže kažý si zuby pomalu i leští,

0/0
8.3.2017 11:34

M28i56c42h20a91l 32S29v60o60b60o45d62a63M74i36c84h88a43l 5238868556981

Takže když se smějou musím si vzít sluneční brejle?

+1/0
8.3.2017 11:40

T29o16m97á80š 90B10r55y75k79n31a63r 1405247353182

Toho cíle, o kterém píšete, lze dosáhnout pouze komerčním pojištěním. Jenom pojišťovna si dokáže ohlídat u každého individuálně rizika a dle toho placení ev.pojistného......otázka ale zní, chceme opravdu komerční zdrav.pojištění jako třeba v USA? Myslím si, že drtivá většina obyvatel po tom netouží ;-)

0/0
8.3.2017 11:31

M13i93c62h91a55l 76S16v10o11b82o43d16a97M63i12c15h53a61l 5718578236131

A v tom bude ten problém začarovaného kruhu.Nároky na vysokou lékařskou péči,kterou nikdo nechce hradit.Já chápu zubaře a vlastně všechny zdravotníky. Moje žena byla sestra a sám jsem ji přemluvil,ať se nevrací a mám pro to dobrý důvod.Na druhou stranu co je tedy smyslem zdravotního pojištění?Prioritou mají být pacienti,kteří se o sebe nemohou postarat,mají horší,nebo žádné společenské uplatnění,pak by měli být lidé produktivní.Jenže pokud odsunete produktivního člověka na druhou kolej,nemůže produkovat a tím pádem zase přispívat do zdravotního pojištění.

0/0
8.3.2017 11:38

T92o51m37á60š 14B83r64y41k98n43a22r 1585807403292

tak především my žádné zdravotní pojištění nemáme, je to v podstatě zdravotní daň, kterou platí každý zaměstnanec nebo OSVČ dle svého výdělku....

+2/0
8.3.2017 11:51

M34i62c53h52a10l 97S79v18o66b49o77d26a28M58i85c61h62a60l 5888898686501

Je to tak.V ČR ale máme komerční pojištění-úrazové a životní pojistky,investiční životní pojištění.Když vynechám různé výluky,tak peníze na léčbu dostanete,ale vyčůraně si tam pojišťovny definovaly jaké výluky.

+1/0
8.3.2017 12:37





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.